Tuesday, May 21, 2013

SINGAPORE PART II


assalamualaikum.

hai hello. jom kita sambung lagi part II jalan jalan ke singapore, so aku pergi masa cuti hari buruh haritu. masuk ke singapore pon dah lewat dalam jam 3 petang camtu. kali ni aku masuk naik public transport iaitu bas dan mrt. so dari larkin aku park the car then naik bas ke CIQ JB. then cop imigresin semua.

tips:
  1. masa kat CIQ JB anda semua wajib isi white form untuk masuk ke singapore. better bawak pen sebab berebut2 pen nanti. 
  2. CIQ singapore lebih ketat daripada CIQ malaysia, so semua barang perlu discan dulu. 
  3. dari CIQ jb naik bas ke mrt kranji dan sampai sana perlu beli tiket. 
  4. tapi aku beli kad EZ link, sama macam touch n go. harga dalam 20 dolar something aku lupa hiksss. ia memudahkan untuk kita bergerak sebab takyah nak beratur beli tiket semua. incase bila korang nak taknak dah card ni, so boleh refund. and card n i boleh digunakan dalam masa 5 tahun. so lepas ni kalau korang nak masuk ke singapore using mrt or bas, boleh je guna card ni. dan makesure topap la bila nak guna nanti :)
  5. daripada mrt kranji tu anda boleh la ke mana mana contoh nya ke orchard road ke. 





ni card EZlink yang aku cakap tu. macam TOUCH N GO fungsinya :) siap dengan map lagi. 







ni dekat orchardroad punya mrt. ramai orang aaaaaa peninggggg. 





sampai kat orhard road tu tetibe ada iron man pulak. terujaaa hoyyyyy





haaa ini lah iron man aku cakap tu. kekekekeke. replica je pon.




disebab kan iron man tu patung je. so takbest sangat pon. hikss. jom kita menjoyah dekat bugis street. 





ini yang paling tak boleh tahan. hehe. 






seee? banyak gila aksesori dekat bugis street ni. kalau nak beli cenderamata so sini lah tempatnya. baju t-shirt 4 helai 10 singdolar je. aku boleh pengsan tengok semua aksesori ni. 





ni pon sama. bag cantik cantik. termasuk lah cluth yang comel comel tuuu. aaa i need money. hahahah!






 dah penat shooping so lets take zhe picture. hiksssssss *kimono warp from nww*



the skycraper. 




dont say any word, just scrolling down wuwuwuwuw




friends. fun. 





marina bay. cantikkan. rasanya malam lagi cantik sebab pencahayaan. 





zhe lion. memang datang sini wajib melawat singa ni.





ni namanya rombongan cik kiah. see the crowd. hehe. semua ni para nurse yang bekerja dekat singapore. andd we hire as a tourist guide. hiksssssss.




hikssssssssssss. till then. :)

2 comments:

  1. Cantek cardigan puple kau tuuu. Mane beli eh? Kemain riang kau poei spore.mihmih

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kimono wrap tu. beli kat nurulwonderwardrobe :)

      Delete