Thursday, September 15, 2011

raya cuma sehari tapi syawal sebulan.


assalamualaikum.
oke i have to say that i stilll alive. pehhh. yes yes! walupon lame menghilangkan diri dan aku mengaku dah lame gilaaaaaaaaaaaaaa tak hupdate blog nih. sian kau belog. dipinggirkan,

so well. kita still dalam bulan syawal rite. so tak terlambat nak ucap
SELAMAAAAAAAAAT HARIIIIIIII RAYAAAAAAAAA
*eksited gila dengan harapan ada orang jemput pegi open house.

blogger2 lain pon busy2 hupdate cerita raya tapi aku baru nak terkedek-kedek ibarat itik pulang petang nak hupdate pasal raya. nasib kau la. sape suruh takbayar berukband. "________"

asal ek makin lama raya makin tak meriah?
ke sebab kita ni dah besaaaa dan takdapat duit raya?
atau pon dah la takdapat duit raya kena pulak spend duit raya utk kanak2 oleh kerana aku ni dah kerja?

peh . persiapan sebelum raya mengalahkan orang nak buat kenduri. asal jalan kat bazar mesti nak membeli. boleh kata tiap2 malam nak pegi bazar kononnya nak carik shawl. padahal shawl yang kat rumah tu entah bilanye nak pakai.

asal pegi jalan tar tgk baju tu baju ni. baju kurung entah berapa pasang. last2 tergantung dalam almari sebab taktahu nak pakai bila. tu belum lagi kuih raya. kalau boleh biaq penuh 1 almari kat dapur tu. last2 aku jugak yang bawak opis bagi chinese2 tu makan. open house eh open opis laaa.

tyme puasa pong pang bunyi mercun sana sini. tapi bila lepas raya senyap sunyi je. mana mercun mana mariam? lagi satu lagu rayaaa. kata syawal sebulan tapi tyme nak raya je banyak gilaaaaaaaaaa lagu raya dekat radio sampaikan nak benanah aku dengar. bila dah raya, takde pon. sekali dua je dalam sehari tu.

eh kejap. nak selit gak pic raya aku lah. so ni macam iklan la. ehemm.









ehem entry ni berkaitan ngn diri aku, kalau rasa sama atau terofended bak kate omputih harap dimaapkan. hihi.

babai.:)


No comments:

Post a Comment