Wednesday, October 26, 2011

two word to make u sooooo special

assalamulaikum :)


the magic word is


terima kasih/thank you.




maafkan saya/i'm sorry.


kenapa ramai perempuan kat luar sana sukaaaaa sangaaaaaaaat kawinnnnnnnnnn dengannnnnnn matttttttt salehhhhh. apehal nak taip berdouble2??
sebab budi bahasa mereka. diorang suka cakap terima kasih walaupon nampak tak gentle. pdahal dengan sesama jantina sendiri diorang ni berlagak gila budget boss. :P

Kadang-kadang memang kita rasa terima kasih dan minta maaf tu hanyalah benda kecik, alah ciput je kan.tapi kau tak tahu bagi si penerima perkataan tu, besar maksudnya tau tak.
rase sengat2 dihargai.:)

Cuba ingat balik waktu kita kecik-kecik, bila masa kita ucapkan terima kasih kat kedua mak bapak kau? Bila dapat duit? Bila kita dapat hadiah je kan?

Macam mana pulak bila orang tersayang bersusah payah masak untuk kita, dah penuhi permintaan kita, ada kita ucap terima kasih? Kalau aku atau kau buat salah, ada kita minta maaf? Renungkanlah..

so siapa2 yang takde lagi boyprend gelprend, practise2 la ucap terima kasih dan sorry tu. tak perlu hadiah yang besar dan mahal2. cukup dengan those two magic word tu.

dan yang memang dah ada pasangan masing2, selalu lah ucapkan two magic word tu. make ur partner happy and feel appreciated.

till then.









No comments:

Post a Comment